Dag 6 Las Vegas

Welcome to Fabulous Las Vegas. Na 5 dagen in de stilte en avontuur in de natuur was het voor de afwisseling leuk om deze grote en drukke stad te bezoeken. Het binnen rijden van Las Vegas is erg indrukwekkend. Eenmaal op de strip aangekomen kijk je je ogen uit naar de thematische hotels en de mensen massa's op de boulevard. In het hotel hoor je alleen het gerinkel van fruitmachines en pratende mensen. 's Avonds is een wandeling over de door neon verlichte strip een ware belevenis. Met name de beroemde watershow van hotel Bellagio is erg mooi om te zien. Water wordt onder begeleiding van een licht en muziekshow meters hoog de lucht in geschoten.

Vandaag mochten we een beetje uitslapen, om tien uur ging de wekker. Beneden in het restaunt hebben we een heerlijk ontbijt op in het grote restaurant van het Luxor hotel. Ik koos voor een meergranen pannekoek met siroop, slagroom en aardbeien. Jacqueline had haar oog laten vallen op een dubbelle uitsmijter met uitgebakken spek. Een bak koffie vooraf en een glas orange juice achteraf voor de nodige vitaminen. Het was geen goedkoop ontbijtje maar wel lekker.

Het Luxor is een erg mooi hotel, niet te groot en erg overzichtelijk. We zitten op de 31ste verdieping. Vanuit hier hebben we een mooi overzicht op de begane grond. Na het ontbijt zijn we heerlijk aan het zwembad gaan liggen en hebben we genoten van de felle zon en onze rust. Het is erg druk aan het zwembad, Jacqueline leest een boekje en ik vermaak me in het water. Het valt me vooral op dat een hele hoop mensen hier erg graag gezien willen worden. Tevens hangt hier ook wel een beetje een strand vakantie cultuur, namelijk overdag lekker bij het zwembad en 's avonds lekker er op uit.

In de namiddag gaan we de strip verkennen. Ieder hotel is voorzien van een thema en heeft minimaal een of twee attracties. Tevens heeft bijna elk hotel 's avonds een show. Dit kan varieren van een cabaretier of een pop artiest. Het Luxor ligt bijna helemaal aan het einde van de strip. Daar nog naast gelegen ligt Mandalin Bay. Als eerste bezoeken we de De Mandalin Bay, deze heeft een groot indoor Aqarium, met allelei tropische vissen, haaien en dolfijnen. Na een uur hebben we het hier gezien en lopen dan naar de noord kant van de strip. Gaande weg passeren we hotel New York New York, Bellagio, Paris, en Ceasars Palace. Allemaal stuk voor stuk mooie hotels. De ene nog groter dan de andere.

Tegen 5 uur komen we bij hotel the Venetian, dit is een van de mooiste en duurste hotels op de strip. Net als in het echte Venetie kun je met een gondel rondom en door het hotel varen. Dit was echter onzettend duur en het rondje is relatief kort. Bovendien zit je dan ook nog eens in de picture. In de Venetian zit ook een Madam Tousseau, aangezien we deze beide nog nooit gezien hebben, zijn we hier een kijkje gaan nemen. Madam Tousseau vonden we zeker de moeite waard. Heel veel bekende artiesten en filmsterren waren aanwezig en met enkele ben ik dan ook maar op de foto gegaan. Bij mijn jeugd idool "buffy the Vampire Slayer" werd ik zelfs wat verlegen. Nadat ik Magic Johnsen nog even heb laten zien hoe het moet zijn we een eetgelegeheid gaan zoeken in de Venetian.

The venetian is zowel buiten als binnen een kopie van deze Italiaanse stad, in het hotel is het San Marco plein nagemaakt, en je waant je letterlijk buiten door een realistisch ogende blauwe lucht. De lucht wordt naarmate het later wordt ook steeds donkerder. Op dit plein hebben we een leuk Italiaans restaurant uitgekozen. Vanwege de drukte moesten we even aan de bar wachten. Toen we aan de beurt waren kregen we een leuk tafeltje op het plein. De geur uit de keuken was erg lekker en de serveersters waren erg deftig. Als voorgerecht hadden we sla met Italiaans brood. En als hoofdgerecht een grote Italliaanse pizza met tonijn op. Wederom niet goedkoop maar wel lekker en sfeervol.

Na al dat lekkers zijn we snel terug naar het Luxor hotel gegaan. Wat heet snel, een enkeltje over de strip duurt bijna anderhalf uur, zeker in de avond want er is van alles te zien, straatmuzikanten, verkleden mensen, hoeren, zwervers, Vegas has it all. Deze stad slaapt inderdaad nooit, alles gaat 24 uur door, de rinkelende gokkasten zijn de hele nacht hoorbaar. Gelukkig is het in onze kamer lekker stil en hebben we een super zacht bed bedekt met lakens van Egyptisch katoen.