Dag 17

Vandaag worden we om 8 uur wakker. Het is alweer de laatste volle dag van deze vakantie. We hoeven ons niet te haasten want we hoeven pas om 4 uur bij het hotel in Miami te zijn. Miami is slechts een 50 minuten rijden vanaf Florida City. Het motel van vandaag is wederom goed bevallen. Prima ligging en een degelijk ontbijt. We mogen tot 11 uur op de kamer blijven. Robin kijkt vredig baby tv, Jacqueline doet nog een dutje en ik lees de krant op de ipad.

Na het uitchecken tanken we nog een beetje benzine in de auto. Niet te veel want we mogen hem leeg in leveren. Voordat we richting Miami rijden gaan we nog even langs een outlet centrum wat naast ons motel is gelegen. Dit lijkt ons een leuke manier om nog wat tijd te trekken. In de outlet winkel van Nike komen we twee paar super leuke schoenen tegen voor Robin. Omdat we niet kunnen kiezen kopen we ze maar allebei. Natuurlijk nemen we wel twee verschillende maten mee. Het wordt vanavond nog een hele klus om alles in de koffers te krijgen.

Rond twee uur stellen we de TomTom in richting Miami. We zijn erg benieuwd naar ons hotel, wat is gelegen in Miami Beach aan de Ocean Drive in het Art Deco District.

Het Art Deco District bestaat uit gestroomlijnde gebouwen die vooral herkenbaar zijn door de strakke lange lijnen, het oppervlakte van de gebouwen is veelal van glad stucwerk en kan in allerlei kleuren uitgevoerd zijn. Het heeft een sfeervol en zomers uiterlijk. Aan de andere kant van de Ocean drive ligt Miami beach. Dit populaire strand voldoet aan alles wat je er van verwacht. Mensen zijn aan het volleyballen, hardlopen en rolschaatsen. Als je door de duinwand loopt komt je op een lang uitgerekt strand. De bekende Baywatch lifeguard huisjes zijn uiteraard present.

De zee is warm en mooi blauw. En natuurlijk wil Robin dat graag even uitproberen. Voor de laatste keer deze vakantie kan onze waterrat haar lol op. Met haar lieve en ondeugende lach weet ze de mensen op het strand voor zich te winnen. Iedereen die langs loopt spreekt haar aan, zelfs op het gezicht van de lifeguard komt een grote lach als Robin mij de zee mee in sleept.

Na een half uurtje begint het alweer te schemeren dus lopen we terug naar het hotel. Nadat Robin nog even in bad heeft gespeeld krijgt ze haar eten en daarna is het echt bedtijd. Ik ga voor ons nog even op zoek naar eten en wandel wat door de straten van Miami beach. In 2011 hebben we hier nog lekker aan het strand gegeten, nu doen we het met afhaal van de Burger King. Morgenvroeg is onze laatste kans om nog wat dingen te doen voordat we weer in het vliegtuig naar huis zitten.