Dag 1 Las Vegas - Twenty Nine Palms

Vanmorgen heeft onze zwarte taxi ons keurig op tijd opgehaald. Uiteraard waren wij nog niet helemaal klaar. Maar rond 4.15 in de nacht vertrekken we richting Schiphol. Ruim op tijd komen we aan bij vertrekhal 1. Als we willen inchecken krijgen we van een lieftallige dame te horen dat mijn naam niet overeenkomt met die van mijn paspoort. Delta was zo vriendelijk geweest om het tussenvoegsel VAN vast te maken aan mijn voornaam. Iemand bij de service balie zou ons wel even helpen. Nou dat hebben we geweten, anderhalf uur later was het eindelijk geregeld. Dus moesten we ons ook nog eens onnodig gaan haasten. Maar al met al zaten we dan toch nog op tijd in het vliegtuig. Na een rustige vlucht van 7,5 uur landen we in de "fallen city of Detroit". De ooit zo welvarende auto stad en de thuis haven van Robocop is geen schim meer van wat het ooit was. Na twee uur wachten vertrok onze binnenlandse vlucht naar Las Vegas, deze vlucht van ruim 4 uur in een veel minder luxe vliegtuig hakt er toch even in.

Eenmaal in Las Vegas aangekomen halen we onze auto op bij de verhuurmaatschappij. Vervolgens hebben we nog een lange rit tegoed van 3,5 uur over 352 km. Eenmaal het drukke Las Vegas achter ons gelaten rijden we al snel de warmte en rust tegemoet. Als de radio aan gaat klinkt er meteen country muziek en op dat moment beseffen we dat de vakantie kan beginnen. De reis naar Twentynine Palms is niet echt heel bijzonder dus daarom besluiten we van de Innerstate af te gaan en een stukje van de parallel lopende Route 66 te pakken. Gedurende deze route kom je veel vergaande glorie tegen. Verlaten tankstations en een handje vol restaurants die door de natuur worden terug genomen.

Zeer vermoeid komen we aan in het plaatsje Twentynine Palms waar we overnachten in een Motel 6. Geen super deluxe hotel maar wel netjes en proper. Ideaal voor een simpele overnachting. Benieuwd zijn we naar morgen, naar Joshua Tree NP. De iPad valt nu voor de tweede keer op mijn neus dus ik ga lekker slapen.