Dag 7 Clearwater Beach

Vanmorgen zijn we lekker op ons gemak begonnen. We hebben geen haast. Het scenario is: in de ochtend even shoppen en rond de middag aankomen in Clearwater Beach.

Na het ontbijt zijn we om 10.00 uur naar Orlando Vineland Premium Outlets gereden een klein kwartiertje hier vandaan. Alle winkels van onze favoriete merken zijn vertegenwoordigd en een foodcourt ontbreekt natuurlijk ook niet.

Aangezien shoppen niet de grootste hobby is van de kinderen gaat Jacqueline even alleen op pad, ik vermaak Robin en Logan ondertussen in de speeltuin.  Het is vandaag wederom ontzettend warm en de glijbanen in de speeltuin worden snel warm. Na een kwartiertje spelen vinden ze het wel mooi geweest. Tijd om de volgende troef in te zetten. We wandelen naar het foodcourt en kopen twee lekkere vanille ijsjes. Gezellig gaan we zitten aan een tafeltje en smullen onze ijsjes op.

nieuwe outfits zien. Deze vallen goed in de smaak want ze wil ze meteen aan. Daarna besluiten we om toch even samen naar Ralph Lauren kids te gaan. De winkel hangt vol met leuke kleren voor de kids, Robin krijgt een mooie jurk en Logan een paar classic polo's en een gave zwembroek. Onderweg naar de kassa vinden we nog een pet, shirt en broek voor de kids. Snel rekenen we af bij de kassa en vluchten de winkel uit voordat we hem leeg kopen. De laatste stop is bij Tommy Hilfiger. Hier kopen we een hele mooie jas voor Logan en een truitje voor Robin.

Het is rond de klok van 1 uur als we weer in de auto zitten. Na 2 uur rijden komen we via de stad Tampa in Clearwater Beach aan. De route is erg mooi om te rijden. Vooral het laatste stuk waar we over een aantal prachtige lange bruggen rijden om op dit schiereiland te komen.

Clearwater Beach is een kustplaats aan de Golf van Mexico met prachtige stranden. Volgens velen de mooiste stranden van Florida. Het zand is zo dun als poedersuiker en zo wit dat je zonder zonnebril moeilijk je ogen open kan openhouden. Het zeewater heeft een mooie licht blauwe kleur. Het water van de golf van Mexico was zo warm dat dit nauwelijks voor verkoeling zorgde. Raar gevoel dat het water ongeveer de temperatuur had van een lauw warm bad.

We parkeren de auto tegen een kleine vergoeding aan het strand. De kids rennen meteen het strand op. We plaatsen onze handboeken en gaan meteen zwemmen in de zee. Het zoute water is wel even wennen voor de kids. De zee is behoorlijk wild, bij iedere stap die Robin naar voren zet wordt ze door een golf er steeds twee terug gedrukt. Ze maakt hier maar een leuk spelletje van. Logan daarentegen vindt de zee mooi maar eng en blijft veilig staan waar de zee kabbelend aan wal komt.

Na anderhalf uur spelen met zand en zee is het wel mooi geweest. Het is inmiddels half 6 geweest. We kleden de kids om in de kofferbak van de auto. Erg handig zo'n grote Amerikaanse SUV.

Voordat we gaan eten wandelen we naar Pier 60, het middelpunt van Clearwater Beach. De pier steekt een meter of 100 de oceaan in en is vooral populair bij vissers en vogels. Beiden hopen ze wat vis te vangen vanaf de pier. Op het einde van de pier maken we nog even een mooie gezins foto.

Daarna wandelen we terug naar de auto en rijden naar het restaurant Hooters. Hooters komt oorspronkelijk uit Clearwater en dit is ook het allereerste restaurant. We melden ons netjes bij de balie en worden door een vriendelijke dame gekleed in een traditooneel Hooters outfit naar onze tafel begeleid. Logan is er dusdanig van onder de indruk dat hij meteen al zijn charmes in de strijd gooit. Dit tot hilariteit van het vrouwelijke personeel als de aanwezige gasten.

Rond kwart voor 8 zijn onze buikjes vol en beginnen we aan een terugreis van 2 uur. Het was weer een lange, leuke en indrukwekkende dag voor de kids. Logan valt na een half uurtje rijden lekker in slaap en Robin houdt het vol totdat we er bijna zijn en valt dan is slaapšŸ¤”. Vanuit de auto leggen we beide kindjes slapend in hun bed.