Vandaag moeten we 250 km rijden naar onze volgende bestemming: Zion National Park. Voor wie graag met de auto of motor rijdt is dit een leuke dag. We frissen ons eerst even op. Gisteren hebben we bij de Walmart al heerlijke verse karamel donuts gehaald voor ontbijt zodat we op tijd kunnen beginnen aan deze trip van 3 uur. Het was nog rustig toen we tijdelijk afscheid namen van deze toch wel bijzondere stad. We reden een stukje over de Las Vegas Blvd. om vervolgens de Interstate 15 South te volgen richting Zion national park.

Het duurde niet lang voor Las Vegas achter ons lag en we door een droog en dood woestijnlandschap reden. Op de snelweg zelf kijk je overigens wel af en toe je ogen uit, wanneer je door een truck met 3 aanhangers met een gangetje van rond de 120 km/uur wordt ingehaald. Wat een gekheid!

Na een uurtje rijden wisselen we de staat Nevada in voor het groenere Arizona. Echter is dit maar van korte duur want een half uurtje later rijden we al weer in de staat Utah. Waar het meteen een uurtje later is. De omgeving wordt steeds mooier en kleurrijker en in de verte zagen we al een soort van canyons liggen. De weg naar Zion National Park is gewoonweg prachtig! Je rijdt er door een sprookjesachtig mooi landschap. De route kronkelt dwars door de bergen en achter bijna iedere bocht heb je een geweldig uitzicht.

Als we de I-15 verlaten voor de Scenic route 9 zien we in de verte de rotsformaties en bergen al liggen. Deze Utah State Route 9 loopt dwars door dit prachtige landschap en brengt ons naar de ingang van Zion National park. Hier moesten we even aanschuiven om binnen te komen. Uit ervaring weten we dat het dan druk is dus besluiten we om om te keren en de auto in het dorpje Springdale te zetten. Vanuit hier kun je gemakkelijk met een shuttle bus naar het park.

Na het tonen van onze Annual Pass en identiteitskaart lopen we het park in naar het visitor center. Hier wachten we op het shuttlebusje. Want gelukkig mag je met de auto dit natuurpark niet in. Met de shuttle bus rijden we verder door het park tot aan de Zion Lodge welke is gelegen in het midden van het park. Hier gaan we lekker even op het terras zitten om een broodje te eten terwijl we genieten van de mooie omgeving.

In het park heb je 2 heel bekende hikes, namelijk de Angels Landing en de Narrows. Angels Landing is een uitkijkpunt op 450 meter hoogte. Een trail waar je ongeveer 4 uur over doet en echt geen hoogtevrees voor moet hebben. De Narrows is een wandeling die door het water gaat terwijl de stijle rots wanden elkaar naderen en is aan het einde van het park gelegen. Beide routes heb ik in eerdere bezoeken aan al gelopen. Vandaag kiezen we voor de Riverside Walk, een mooie wandeling door de vallei langs de rivier. Wij hebben de Riverside Walk gedaan tot aan de Narrows en zijn daarna terug gelopen. Dit was een erg leuke wandeling! Als je op het hoofdpad blijft is het soms druk, maar je kon ook stukken langs de rivier lopen. Hier was het heerlijk rustig en leek het even alsof je helemaal alleen in dit prachtige natuurgebied was!

Onderweg mochten we nog even kennismaken met het plaatselijke ‘wildlife’ dat mooi poseerde voor de foto.

Met de shuttle bus gaan we terug naar de Zion Lodge. De temperatuur is rond de 27 graden dus nemen we ter verkoeling een lekker ijsje. We besluiten als laatste de trail naar de Lower Emerald Pools te doen. Een gemakkelijke trail leidt ons naar de lower emerald pool: een waterval met een kleine waterplas erbij. Deze schijnt vooral in het voorjaar heel spectaculair te zijn maar is nu ook al mooi om te zien. Na een klein uurtje zijn we weer terug. Met de shuttle bus gaan we naar de auto. Moe maar voldaan beginnen we aan onze terug reis naar Las Vegas. Voor ons was dit het vierde bezoek aan Zion. Het blijft een schitterend park om in te wandelen.

In de omgeving van Zion National Park stonden er enkele campers langs de weg. Dit lijkt ons ook wel een leuke manier om Amerika te ontdekken en zo’n roadtrip met een mobile home zien we ook wel zitten…..wie weet straks als de kids wat groter zijn.

Als we Arizona weer verlaten voor Nevada veranderd het landschap weer helemaal. Het is er nog maar een beetje heuvelachtig en de rotsen en bergen verdwenen achter ons. Tegen de avond reden we Las Vegas in. We gaan de innerlijke mens nog even verwennen met een lekkere steak bij Applebee's. Eenmaal terug op de hotel kamer gaat het licht snel uit. Morgen hebben we een rustige dag en kunnen we uitslapen.