Dag 4 Lake Tahoe - Yosemite NP

Het nadeel dat iedereen vroeg slaapt na een lange dag is dat je de volgende ochtend vroeg wakker bent. Uitslapen is iets wat de kids nog niet kennen. Rond de klok van 6 uur melde de eerste zich en niet veel later de tweede variant. Voordeel hier is dat je lekker vroeg aan de ontbijt tafel zit.

Vandaag hebben we een zogenaamde reisdag. Dat wil zeggen dat we een behoorlijk stuk in de auto gaan door brengen. De afstand in kilometers valt mee, alleen omdat we over de Sierra Nevada moeten rijden duurt het lang. De reistijd zonder stops is een kleine 5 uur en de afstand ongeveer 210 mijl. De route die we gaan rijden heet de Carson Pas. Dit is een zeer mooie route die pas recent geopend is na de extreme sneeuwval van afgelopen winter. Voor het oog wordt het een hele mooie route. Het eindstation voor vandaag is Mariposa, een kleine dorpje net voor de ingang van Yosemite National Park. Hier hebben we een cabin gehuurd voor de komende twee nachten.

Als we de Carson Pas op rijden lijkt het net of we in een winter wonderland zijn beland. De gehele route rijden we door de besneeuwde bergen en landschappen. Af en toe zijn aan weerszijden van de weg muren van meters hoge sneeuw. Het hoogste punt van de bergpas is 2.637 meter. We stoppen her en der om wat mooie uitzichten te bewonderen, de omgeving heeft echt iets magisch.

Hoewel het een lange rit is vervelen we ons geen moment door al dat moois wat we onderweg tegen komen. Langzaam wordt de besneeuwde omgeving minder en komen we in een bos gebied met meter hoge dennenbomen. De kinderen vermaken zich op de iPad en af en toe horen we reacties als ze iets moois zien. Rond half 2 komen we uit de bergen en gaan we lunchen in het dorpje Jamestown, tenminste dat dachten we. Negen jaar geleden hebben we in dit pittoreske dorpje geslapen in een spookachtig motel. En voor ons idee waren er best wat eetgelegenheden maar  dat viel dus even tegen. Gelukkig een paar dorpjes verder meer geluk om onze honger te stillen. Voor de eerste keer deze vakantie is de keuze gevallen voor de Mc Donalds. In de nabij gelegen walmart hebben we proviant gehaald voor onderweg en wat speelgoed voor de kids om te spelen als we in de motels zijn. Als kers op de taart hebben we onszelf getrakteerd op een frappucino caramel macchiato bij Starbucks. Nu iedereen weer voorzien is van eten en speelgoed maken we onszelf op voor de laatste deel van deze reis. Het eerst half uur rijden we over een hele smalle weg door een landelijke omgeving. Het laatste uur moeten we berg op richting Yosemite National Park. Via een hele smalle en stijle weg slingeren we met haarspeldbochten langzaam naar grote hoogten. Opeens komt Logan erachter dat hij zijn nieuwe knuffelbeer bij de Mc Donalds heeft laten liggen. Dikke tranen rollen over zijn wangen van verdriet. Helaas is terug rijden geen optie aangezien we al anderhalf uur verder zijn. We stellen hem gerust dat hij een nieuwe mag halen als we weer bij een "Black Bear Diner" zijn.

Rond 4 komen we eindelijk bij onze eindbestemming aan "Yosemite Bug Mountain  Resort" We hebben een cabin gehuurd welke gelegen is in de bossen vlak voor de ingang van Yosemite National Park. De ligging is werkelijk prachtig en de cabin is super leuk ingericht. De kids vinden het meteen geweldig en gaan op ontdekkingstocht in de omgeving. Al snel vinden ze een tafeltennis tafel. Voor ons de mogelijkheid om onze benen te strekken op het balkon van de cabin.

Na het eten spelen de kids nog even en onder het genot van een lokaal gebrouwen biertje en wat rode wijn kijken wij tevreden toe terwijl we genieten van de prachtige natuurlijke omgeving. Rond 9 uur wordt het snel heel donker. Bedtijd voor iedereen want morgen hebben we weer een actieve dag in het nabijgelegen Yosemite.