Dag 8 Las Vegas - Springfield

's Morgens al weer vroeg op, koffers weer pakken en nog snel even de laatste dollars vergokken, uiteindelijk heeft Jacqueline €20 winst over gehouden aan Las Vegas. Voordat we naar onze volgende bestemming gaan hebben we de auto nog even afgetankt. In Vegas is bezine tot nu toe het goedkoopst, hier betaalden we 3,71 dollar voor een gallon. In Californië was dit 4,19 dollar.

De navigatie heb ik ingesteld naar onze volgende stop: Hoover dam. De Hoover Dam is een betonnen boogdam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon. De kolossale dam ligt 48 kilometer ten zuidoosten van Las Vegas en is vernoemd naar Herbert Hoover de president van de Verenigde Staten. Aan de bouw van Hoover Dam werd begonnen in 1930 en werd in 1936 afgerond, ruim twee jaar voor de geplande datum. Het reservoir dat achter de dam ontstaan is, heet Lake Mead en is vernoemd naar Elwood Mead die het toezicht had bij de aanleg van de dam.

Als we de Hoover dam naderen moeten we eerst langs een controle post. Sinds 9/11 wordt dit streng beveiligd. Agenten lopen met een een speciale stok met daaraan een spiegeltje langs je auto. Ze bekijken de onderkant van de auto. Na een vluchtige blik in de auto mogen we doorijden. Na een paar honderd meter komen we bij de parkeerplaats aan. Vroeger kon je nog met de auto over de Hoover dam rijden, sinds enkele jaren ligt er parallel aan de Hoover dam een nieuwe brug. Van uit de parkeergarage loop je meteen de brug op. Eenmaal op de brug is de dam nog groter dan van een afstandje. Het uitzicht op Lake Mead is erg mooi. We lopen de brug een keer heen en weer en maken een aantal foto´s. Op de brug staan diverse agenten die alles in de gaten houden. Lekker in het zonnetje lopen we terug naar onze auto.

We vervolgen onze reis naar Zion national park. Dit is een behoorlijk stuk rijden over de Interstate 15, vanuit nevada, door arizona, kom je uiteindelijk in Utah. Het landschap achter Vegas is niet een van de mooiste, er woont ook helemaal niemand en er is niets te doen. Eenmaal in Utah aangekomen veranderd het landschap snel in een Western achtige omgeving. Het zonnetje is ook vandaag weer volop aanwezig.

Na 2,5 uur rijden we van de Interstate 15 af en vervolgen de US 9 richting Zion. Na een half uurtje rijden komen we langs Ford Zion. Hier hebben ze een oud western stadje nagemaakt. Tussen de woningen lopen enkele dieren zoals ezeltjes en paarden. Het Ford zelf is een hele grote souveniershop. Ze verkopen hier van alles, soms zitten er best leuke dingen tussen, echter krijg je we de meeste dingen niet mee naar huis. Na een hapje en drankje gaan we verder richting Zion. In de verte zien we de karakteristiek Zion gebergte al liggen. Zion kenmerkt zich door zijn rood, witte bergen.

Vlak voor Zion ligt het dorpje Springdale. Spingdale ligt  aan de voet van zion national park met een schitterend uitzicht op de bergen van dit park, erg gunstig gelegen voor een bezoek aan Zion. Omdat het ondertussen alweer 4 uur was hebben we een mooi hotel gezocht. We gaan overnachten in de Pioneer Lodge. De kamers van dit motel zijn er mooi. Naast het hotel ligt een buitenzwembad en een jacuzzie. Die moeten we dan maar eens gaan uitproberen. In een heerlijk zonnentje met een schitterend uitzicht op de bergen van Zion is het goed vertoeven in de jacuzzi. Als Jacqueline dan ook nog eens een lekker koud drankje brengt, voel ik me helemaal de koning te rijk. Rond 7 uur lopen we even door dit dorpje. We besluiten om te gaan eten in het restaurant tegen over ons motel. Na een heerlijke rib-eye steak duik ik nog even in de warmde jacuzzi. Na een tijdje komt er een Amerikaan bij zitten. Hij was met een aantal vrienden aan het backpacken. Zij verblijven een weekje in Springdale en maken diverse grote wandelingen in Zion. Al pratend zijn we al gauw een uur verder.

Hotel Pioneer Lodge

Prijs

Bijzonderheden Korting op ontbijt in naast gelegen restaurant, mooie kamer, goed motel