Dag 9

Als we wakker worden is het al weer lekker warm, het zonnetje is ook weer van de partij dus het belooft een mooie dag te gaan worden. Vanuit Robin haar kamer klinken alweer de goed gehumeurde geluidjes. We hebben nog twee dagen in onze villa en alles wat we wilden doen of zien in de nabije omgeving hebben we gedaan. Tijdens het ontbijt bespreken we enkele mogelijkheden. Nog een dagje Disney of een bezoek aan Kennedy Space Center. We besluiten om een bezoek te brengen aan Downtown Disney.

Downtown Disney is de naam van het winkel- en uitgaansgebied in het Walt Disney World Resort. Het bestaat uit drie regio's. De Marketplace is het winkelgedeelte. Hier vind je de meeste winkels zoals de grootste Disney winkel ter wereld. Winkels met speelgoed van Lego, Starwars en Marvel zijn hier volop aanwezig. Het valt me op dat zowel kinderen als volwassen mannen het hier uitstekend naar de zin hebben. De meeste dames staan op hun horloge kijkend bij de uitgang te wachten. Wellicht een beetje zoals ik me voel bij Victoria Secret (lingerie winkel).

Als we bij de lego winkel aankomen staan er diverse levensgrote bouwwerken van bekende Disney karakters. Zo zien we peter en de draak, sneeuwwitje en de zeven dwergen en iets van Toy Story (zie foto). Robin vind het allemaal wel leuk en ik zie in haar oogjes dat ze deze dingen het liefst zou willen afbreken. In de lego winkel kopen we wat roze, gele en paarse steentjes voor Robin zodat ze straks thuis met papa kan bouwen.

Downtown Disney is erg mooi aan een groot meer gelegen en alles is gebouwd in de thematische Disney stijl. Vrolijke en bekende muziek komt van alle kanten, loop je langs het water dan hoor je de theme van Pirates of the Carribian. En vanaf de terrassen klinken de deunen uit Belle en het Beest. Het is eigenlijk gewoon gezellig om hier doorheen te slenteren op een warme en zonnige dag.

Het tweede gedeelte van Downtown Disney heet Pleasure Island hier bevinden zich vooral restaurants en cafeetjes waar je 's avonds kunt uitgaan. Op zoek naar een gelegenheid om Robin te voeren :) belanden we bij een Starbucks. Zo kunnen wij genieten van een hot pumpkin spice latte twerwijl Robin heerlijk haar fruithapje eet.

Als laatste komen we In West Side, hier kun je onder andere een voorstelling van Cirque du Soleil bekijken of een film kijken in een van twee grote bioscopen. Na een paar uur wandelen vinden we het wel welletjes en zoeken we onze auto weer op.

Rond de klok van drie zijn we weer terug in onze villa. Robin krijgt nog een boterham en gaat daarna meteen naar bed. Wij pakken alvast een koffer in met spullen die we tijdens het tweede gedeelte van onze vakantie niet meer nodig hebben. Als Robin wakker wordt gaan we samen zwemmen. Het water in ons zwembad is echt heerlijk. Robin is echt aan het genieten, spieter spetter spater met haar handen in het water. Een opblaasbaar watergeval en een strandbal zijn haar favoriet. De tijd vliegt met zoveel plezier en het is alweer zeven uur. Dat betekend bed tijd voor Robin. Moegestreden leggen we haar in bed, als ze Dombo heeft verteld hoe leuk haar dag was valt ze vredig in slaap.