Dag 6 Monterey - Oakhurst

Vandaag de wekker weer eens op tijd zijn werk laten doen. Want het wordt een drukke dag met strak schema. Jacqueline is gelukkig weer wat op geknapt. De weer goden zijn ons vandaag ook gezind, dus besluiten we het stukje wat we gisteren door de regen hebben moeten missen nog eens te bezoeken. Na het inbegrepen ontbijt vertrekken we rond half negen naar Julia Pfeiffer Burns State Park. Dit is een van de mooiste plekjes van de Big Sur. Het pronkstuk van het Julia Pfeiffer Burns State Park is de McWay Falls.

Rond 10 uur parkeren we de auto en lopen middels een korte wandeling vanaf de parkeerplaats naar het uitzichtpunt waar je een mooi zicht hebt op de baai en de waterval. Het uitzicht is werkelijk super mooi, het lijkt wel een onbewoond bounty strand. Je waant je meteen in de film Blue Lagoon. Het strand is helaas niet begaanbaar en misschien maar goed ook, want daarom is het waarschijnlijk nog zo mooi.

Na het bewonderen van al dit schoon gaan we op zoek naar "the best kept secret" van de Big Sur. Via iemand bij het hotel werd ik getipt over een zeer mooie bezienswaardigheid. Gisteren avond heb ik op het internet gezocht naar een goede route beschrijving. Het enige wat ik kon vinden was dat we een halve kilometer na het Ranger station rechtsaf een smalle weg in moesten. Deze uitdaging vonden we erg leuk en na goed zoeken hebben we de weg gevonden. Uiteindelijk komen we aan op een verlaten stand, met grote rotsen in de zee. De golven slaan hard in op de kust wat een spectaculair beeld geeft. We staan nu letterlijk aan de voet van de Big Sur. Het is erg echt mooi en inderdaad op een paar lokale na zijn wij de enige toeristen.

We eten hier lekker een boterham en genieten van de zon. Stiekem waait de wind behoorlijk hard zodat het een beetje fris aanvoelt. We lopen nog even met onze voetjes door de zee voordat we weer richting onze auto lopen. Het is leuk dat er dus nog geheime mooie plekjes zijn waar je geen toeristen tegen komt. Ik heb echt als voorbereiding op de vakantie talloze reisverslagen gelezen maar dit kwam ik nergens tegen. Zelfs niet op de bekende Amerika forums. Ik zal de naam van deze plek maar niet vernoemen want ik wil niet op me geweten hebben dat het volgend jaar krioelt van de Chinezen!

Eenmaal op de weg terug rijden we over de Bixby Bridge, dit is een betonnen boogbrug van meer dan 80 meter hoog en 200 meter lang. Aan beide uiteindes van de brug kan je parkeren om foto’s te maken of van de vergezichten te genieten. Na al dit moois rijden we terug naar Monterey om de Fishersman's Wharf te bezoeken. Dit is een gezellige haven met een pier waarop een vissers dorpje is gebouwd. Het Aquarium van Monterey slaan we over. We wilden liever een walvis tour maken. Dit was echter niet mogelijk omdat Jaqueline meer dan 20 weken zwanger was. Het buikje konden we niet meer onder een trui verstoppen. Dus helaas dan maar een volgende keer.

Ook de zee olifanten zijn hier weer volop aanwezig. Na de nodige foto's rijden we richting Oakhurst wat gelegen ligt tegen Yosemite park. Onderweg stoppen we bij het stadje Gilroy. Hier ligt een grote outlet centrum. Uiteraard gaan we deze even van dichtbij bekijken. En wederom weten we hier te slagen. Moegestreden eten we een hapje bij Applebee's. Daarna rest ons nog een rit van twee en half uur naar Oakhurst. Het laatste uur leggen we in het donker af. Maar gelukkig komen we rond half tien aan. Moegestreden en uitgeblust van een schitterende dag. In dit hotel slapen we twee nachten en de kamer ziet er prima uit.