Dag 8 Idaho Falls - Loa

Voor vandaag staat er een lange reis op de planning. In 8 uur tijd rijden we van de staat Idaho naar het dorpje Loa in Utah. Na een lekker ontbijtje in het hotel lopen we nog even door het naast gelegen park. Het park geeft uitzicht op de Idaho Falls. Het leek ons leuk om deze nog van iets dichter bij te gaan bekijken. Aangezien ons hotel is gelegen tegen de Falls zijn we er zo. We hebben even langs de rivier gelopen, hier hebben we beter uitzicht op de falls en het stadhuis. Het is leuk om te zien maar ik zou er niet speciaal voor langs rijden.

Om 10 uur tanken we de auto nog even af en stellen de Tom Tom in. 7 uur en 53 minuten waarvan het grootste deel over de Interstate 15. Tijdens deze reis passeren we onder andere de olympische stad Salt Lake City. Dit is een best grote stad met een autoweg erom heen van 2 keer 6 banen. Best indrukwekkend zoveel verkeer, al heeft Jacqueline ons hier veilig doorheen geloodst. Het landschap voor Salt Lake City is niet spectaculair. Pas in de buurt van de stad wordt de omgeving mooier. De bergen worden steeds hoger, ook passeren we Great Basin National Park. Maar deze laten we voor wat het is. Het stuk na Salt Lake wederom niet mooi om te rijden. Als we de staat Utah inrijden wordt het landschap per kilometer mooier. Pas als we links afslaan naar de US Highway 50 wordt het echt mooier. Na een 45 minuten nemen we de afslag Highway 24. Nu veranderd de omgeving pas echt, de rode rotsen waarvoor Utah zo bekend staat zijn mooi van kleur in de ondergaande zon. De weg is erg leuk om te rijden, heuveltje op en heuveltje af. In de verte zien we Capital Reef al liggen. Ook komen we diverse groepjes herten tegen in de berm. Op een 'Rest Area" stoppen we even om van de omgeving te genieten. De omgeving is hier al erg mooi dus dat belooft wat voor morgen. Op de parkeerplaats zijn we niet alleen. Er is ook een groepje mannen in leger kleding met geweren. In eerste instantie dacht ik aan militairen, maar na een goede observatie blijken het jagers. Meteen moet ik terug denken aan die hertjes in de berm. Wat zielig, jagen voor plezier vind ik onnodig en is voor laffe mensen.

Exact om 19:00 uur komen we aan in Loa, dit plaatsje ligt vlak voor Capitol Reef NP. Hier zouden we gaan slapen in een oud Victoriaans Farm House. Bij aankomst bleek het prachtig gelegen aan de rand van het dorpje en de kamer was volledig in stijl ingericht. We hebben onze koffers gedropt en zijn een pizza gaan halen. Toen we terug kwamen was het al wat donkerder en het Farm House leuk ook wel een beetje op een spookhuis. Eenmaal binnen bekijken we de kamer nog wat beter en het bleek niet al te proper te zijn, overal dode vliegen, spinnen, niet schoon en een muizenval. Maar ach het is wel een landelijk huis dachten we, maar bij de laatste inspectie ronde voor het slapen vond ik ook nog overal muizenpoep.

Uiteraard waren we hier niet over te spreken en zijn we naar de eigenaar gereden in het verderop gelegen hotel. Hier hebben we ons probleem voorgelegd en hij begreep ons meteen. Hij vond het zeer vervelend en bood ons de grootste kamer aan in het hotel. De eigenaar was super aardig. We kregen gratis drinken en een extra verwarming voor op de kamer. 's Avonds heb ik nog een paar uurtjes met de man zitten kletsen over de bezienswaardigheden. Ook was hij erg onder de indruk van mijn foto's. Tijdens het typen van het reisverslag val ik af en toe in slaap met het gevolg dat de ipad op mijn neus landde :). Dus wordt het tijd om maar eens te gaan slapen.